-It is better to laugh about your problems than to cry about them-

Isnin, 11 Oktober 2010

padang besar

minggu lepad aku ngan bebudak nie pergi padang besar . kalo nak pergi padand besar buat ape lagi kan, shopping lah kan. Duit dah siap-siap keluar kat dpp. Tapi macam biasa lah, mestilah sesat kan. walaupun ada signboard, tapi signnboard dia macam kurang tepat untuk menunjuk arah. Akhirnya tanya orang kat kedai makan , di kata, pergi ikut jalan unimap.Bapak kitaorng dah lepas unimap,dah jauh woo. Disebabkan rasa gairah untuk kepadang besar, kitaorang pun u-turn ler..aduhhh. Sampai sana tengok macam kedai tak bukak,tapi ada macam 1 tempat tulis padang besar dan hatyai. confius tau. Ada lah sorang kakak tepi jalan, aku pun tanya,
aku: kak, padang besar kat mana?
akak: pdang besar kat belah sana.
aku: bis yang depan ,nie apa(sambil tunjuk tempat macam orang chek2 barang)
akak: ooo, tu kalo nak pergi seberang(thailand)
aku: tempat tu boleh pergi ker?
akak: kalo ada boarder boleh lah.
aku: thanks

padanlah ada orang chek2 macam kat imigsen tu. rupenyer pergi sempadan thailand . nasib tak tanya terus kat tempat orang check tu,kalo tak malunyer.....







Tiada ulasan:

Catat Ulasan