-It is better to laugh about your problems than to cry about them-

Rabu, 20 Oktober 2010

budak jatuh

Semalam kan aku beli tiket nakbalik kampung kat changlon . Daripada stesen bas changlon aku naik cab jer balik kolej. Masa kat trafic light kitaorang pun berhenti lah sebab lamu merah.Sekarang turn oarang yang berhadapan dengan kitaorang nak masuk simpang. Yang depan sekali adalah lori yang jenis panjang tu,baik jer dia kanar, dan masa tu mamang aku sorang jer yang memerhatikan lori tu, aku nampak pintu dia terbukak kau, dan sorang budak jatuh dari lori tu.Aku pun tekejut lah kan,sebab aku nampak camner budak tu jatuh, aku pun jeritlah dari dalam cab tu, driver tu macam pelik, sebab dia ingatkan kitaorang yang dudk kat belakang pengsan ke apa, lepas tu aku cakap lah ada budak jatuh  kat tengah-tengah tu. Driver cab tu keluar nak ambil budak tu, tapi driver lori tu a.k.a bapak budak tu dah keluar mengambil anaknye. fuhh nasib takde pape tau budak tu, tapi mesti dia trauma lah. Kepada ibu-bapa yang membawa anak menaiki kereta ,make sure anda lock kereta bila nak start perjalanan,and jangan bagi sangatlah anak anda keluar kan kepala dan segala fizikal kat tingkap, takut terjatuh nanti.
                                                                lebih kurang nilah lori tu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan