-It is better to laugh about your problems than to cry about them-

Jumaat, 10 Februari 2012

kenduri tahlil.

Assalamualaikum. memang tujuan semua orang balik kali nie sebab nak buat kenduri tahlil .Semalam genap 3 tahun arwah opah pergi.Bila duduk kat umah bota nie lagi lah selalu terkenang kat arwah.Berbalik pada cerita kenduri nie,kali nie buat kecik-kecik jer.lauk kali nie ada gulai tempoyak, sambal tempoyak, ayam rendang,sambal tumis udang pulut ngan banyak lagi lah yang aku tak ingat. Malam sebelum tu dah masak setengah lauk. Lepas tu semua cakap 'kita kena bangun kul 5 ye sok semua' . Tapi yang ado jo heheh, sapah pun tak bangun pukul 5 tu. Aku beria set jam , tapi bila tengok takde saper bangkit ,aku tido balik heheh. Kendurinye start pukul 11 pagi. Terus makan tengah hari.senang cito. Kali nie abg jer yang tak balik sebab kerje .Sian kat di huhu. 

pagi aku ngan cac gi ambik mak nda,ju, wancu ngan opah . Tu opak ngah wat pulut tu.

Nilah hasilnyer, dalm pulut, yang bulat tu isi kelapa yang dimasak ngan gula.sedap woo.sepatutnyer dulu2 wat balut cam bungkus n. lemak.tapi yang aku nk wat rupe nie, modern sikit..

my baby .iman ngan malik, cam pak arab ritu.iman ok lah lagi pkai seluar panjang,malik dalam tu seluar pendek jer hehehe.tu belum asyik meyelak jer kojenyer . iman sekarang dah pandai bace al fatihah ngn asma al husna ..ai memang terpikat lah kalo dengonyer .

bacaan yasin .

nie meja belakang, kitaorang lah yang melantak kat sini huhuu. 

meja depn, sekerat gambonyer

terlalu kenyang sebab tulah jadi rupe itu hahaha.

yang ngan dak batrsyia . tapi sekarnag batrsyia ada nama baru iaitu nuraini haha. nyah yang kasi. sebab caca kata  pangillah len sebab caca cnfius .sekali ambik ko, nuraini terus hahaha sebab nyah ada kenal satu doktor tu nama dr nuraini baik dan cantik orangnyer 

cik nuraini ngan bapak. bapak kalo ada batrsyia asyik berdukung jelah . sayang beno sebab jaga dari kecik. Batryia pun gemo betul ngan orang lelaki tapi dia memang friendly daknyer hehe

dato n datin wanabbe hehe. sedodon gitu. nasib nyah bawak maid dia, so tak payah aku ngan pidah membasuh pinggan hahaha.dasar pemalas 

aku ngan iman .sajer mengedik suap iman makan. deme nie bukan jenis makan nasi sangat .riso gemuk gamaknyer .Iman kali nie siap cakap ngan bapak,nanti dah sunat iman dah tak boleh tido ngan kakak ikah lagi.Sekarang belum sunat boleh lagi . alaaaa sweetnyer .







3 ulasan:

  1. weh sedap nye lauk2 tu . terlior dah ni. hehe

    BalasPadam
  2. Bukan kenyang le jadi rupa itu.. Sebab ayor sirap depan tu maneh bebebor

    BalasPadam